Pomysły na posty w mediach społecznościowych fizjoterapeuty
Obecność w mediach społecznościowych to dobry sposób na to, aby przyszli pacjenci dostrzegli profesjonalizm oraz wiedzę fizjoterapeuty. Jednak podczas prowadzenia Facebooka, Instagrama czy innego Social Media musisz bardzo uważać, aby przypadkiem nie przekroczyć cienkiej granicy pomiędzy pokazywaniem swojej pracy i informowaniem o usługach a reklamowaniem się. Poniżej zebraliśmy wiele przykładów dobrych praktyk, które bez obaw możesz zastosować w mediach społecznościowych fizjoterapeuty.
Liczy się oprawa wizualna i dobre zdjęcia!
W mediach społecznościowych liczy się ciekawa treść oraz wpadająca w oko grafika. Aby potencjalny pacjent, chociaż na chwilę zatrzymał się na Twoim profilu, coś musi go przyciągnąć. Zwykle jest to właśnie oprawa wizualna. Dlatego podczas tworzenia swojej strony na Facebooku czy profilu na Instagramie zadbaj o to, aby wszędzie umieścić takie samo logo, na którym znajdzie się np. Twoje zdjęcie lub logo placówki, którą prowadzisz. Dobrze też jeżeli zastanowisz się, jakie kolory będą pojawiać się w Twoich mediach społecznościowych. Jest to szczególnie ważne w przypadku np. Instagrama czy Pinteresta, bo właśnie z tymi barwami czy konkretnymi motywami po jakimś czasie pacjenci zaczną Cię kojarzyć.
Zdjęcia to również świetny sposób na zareklamowanie się, ale bez pisania wprost o swoich zaletach. Osoby pracujące w zawodach medycznych nie mogą wychwalać jakości swoich usług, podkreślać jak niskie mają ceny, jak świetny posiadają w sprzęt czy jak dobre rezultaty przyniesie leczenie. Jednak bez problemu możesz w mediach społecznościowych pokazać zdjęcia swojego nowoczesnego gabinetu oraz sprzętu (ale bez zachwalania w treści posta!) czy udostępnić swój cennik w formie graficznej (jednak bez pisania o tym, czy te ceny są wysokie, czy niskie). Świetnym rozwiązaniem jest także wrzucanie screenów opinii od swoich dotychczasowych pacjentów. Takie pozytywne reakcje pokazują, że znasz się na swoim fachu, a ludzie Cię polecają. Co ważne, w tych komentarzach nie reklamujesz sam/sama siebie, więc nie łamiesz zakazu reklamowania się! Pozytywne opinie o swojej pracy można zbierać na profilu na stronie eFizjoterapia.pl. Dowiedz się, jak to zrobić!
Propaguj wiedzę i zdrowy styl życia
Wiesz już, że nie możesz pisać wprost o tym, że wizyty u Ciebie poprawią stan zdrowia, a nawet samopoczucie wielu osób. Za to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby propagować zdrowy styl życia i dbanie o siebie czy pokazywać swoje zainteresowanie nowinkami z branży fizjoterapii. W opisie swoich zdjęć na Instagramie wrzucaj ciekawe informacje na temat zdrowia, aktywnego stylu życia lub Twojej specjalizacji w fizjoterapii. Za to na Facebooku możesz np. udostępnić ciekawe badania, artykuł albo statystyki. Kolejnym pomysłem może być np. obalanie popularnych mitów związanych z fizjoterapią albo opowiadanie o nietypowych zabiegach, które stosowało się w dawnych czasach.
Świetnym pomysłem jest także porównywanie dwóch zdjęć w stylu „Przed i po”. Jeżeli któryś z Twoich pacjentów zgodzi się na wykonanie dwóch takich zdjęć, to śmiało możesz je wrzucić na swoje Social Media. Pamiętaj jednak, żeby w podpisie nie wrzucać zdań typu: „Tylko u mnie tak świetne rezultaty.” czy „Przyjdź do mnie, jeżeli cierpisz na bóle pleców!”. Wpisz raczej coś neutralnego np. „Efekt kilku miesięcy pracy nad…”.
Informuj o tym co robisz, ale nie zachwalaj
W mediach społecznościowych warto regularnie wrzucać informacje na temat ukończonych szkoleń lub inne fakty pokazujące, że cały czas poszerzasz swoją wiedzę. Twoje zdjęcie z certyfikatem z kolejnego szkolenia to dowód, że rozwijasz się w swoim fachu i jesteś osobą, której można zaufać. Wrzuć również na swoje Social Media informacje o oferowanych usługach, Twoim wykształceniu oraz doświadczeniu. Staraj się jedynie nie pisać językiem marketingowym, czyli nie zachwalać nie i nie namawiać nikogo, a jedynie informować o faktach.
Media społecznościowe to również świetne miejsce, aby pokazać się od trochę bardziej swobodnej strony. Dobrym pomysłem będzie wrzucanie od czasu do czasu jakiejś małej anegdotki na temat swojej pracy, zabawnej historii dotyczącej czasu spędzanego w gabinecie fizjoterapeuty czy pokazanie jak wygląda taka praca od zaplecza (coś, czego na co dzień, nie widzą pacjenci). Odbiorcy lubią takie treści, a dodatkowo pokazanie takiej „bardziej ludzkiej” strony wzbudza zaufanie.
Chcesz dowiedzieć się więcej na temat legalnego reklamowania się jako fizjoterapeuta? Więcej informacji znajdziesz tutaj.