Prezentacja wideo jako promocja fizjoterapeuty.

Prezentacja wideo jako promocja fizjoterapeuty.

Macie już wszystkie niezbędne narzędzia do promocji swojego fizjobiznesu? Udzielacie się w „social mediach” i posiadacie stronę internetową? Płatne kampanie hulają po internecie i docierają do potencjalnych klientów? Może warto pójść o krok dalej i dać się poznać swoim przyszłym pacjentom z zupełnie innej strony?
Wideo jest coraz powszechniejszym środkiem komunikacji na linii firma → klient, dlaczego nie miałoby być podobnie w przypadku fizjoterapeutów i ich pacjentów?
Przewagę wideo nad tekstem pisanym możemy opisać w kilku punktach:

1. Brak skupienia na nośniku, na którym odtwarzamy wideo. Czytając tekst, nie mamy jak oderwać od niego wzroku i musimy w pełni poświęcić się czytaniu. Materiału wideo na dobrą sprawę wcale nie musimy oglądać… Wystarczy, że wysłuchamy prowadzącego prezentację/wykład! W czasie, kiedy będziemy słuchali nagrania, możemy robić inne rzeczy, oszczędzając czas i jednocześnie zdobywając wiedzę.

2. Łatwiej się mówi niż pisze. To nie tak, że nie potrafimy pisać i przelewać swoich myśli na papier. Po prostu częściej rozmawiamy z innymi i jest to dla większości osób bardziej naturalna forma komunikacji. Mówiąc, łatwiej nam jest wyrazić swoje myśli i wytłumaczyć problem.

3. Więcej możliwości przedstawienia zagadnienia. Tworząc wideo, mamy do dyspozycji wiele środków. Zarówno na nagraniu, jak i pisząc możemy dołączyć do naszej prezentacji ciekawe wykresy czy tabele. Jednak wideo daje nam przewagę w postaci rekwizytów. Jeżeli chcielibyśmy pokazać naszym pacjentom, jak wykonuje się jakieś ćwiczenie, dużo łatwiej będzie to zrobić poprzez wideo niż chociażby jego rozpisanie na czynniki pierwsze, nie mówiąc już o rysunku.

4. Wideo jest bardziej elastyczne. Dzięki temu możemy łatwiej żonglować dygresjami i wtrąceniami podczas prezentacji. Jeżeli nie mamy znakomitych umiejętności pisarskich, zbyt częste i niewprawne wtrącenia mogą znacząco wydłużyć tekst i zniechęcić daną osobę do jego przeczytania. Prezentując coś na żywo, łatwiej też o odrobinę „luzu” i nie musimy aż w tak dużym stopniu, jak w przypadku tekstu pisanego, trzymać się utartych norm.

5. Dzięki wideo dajemy się poznać. Każde wideo, jakie stworzymy, może być wizytówką naszego gabinetu. Widz zobaczy, jak wygląda wnętrze naszego gabinetu czy sali do ćwiczeń. Wideo to też sposób na przedstawienie samego siebie. Możemy pokazać się jako otwarte, pewne siebie osoby, które posiadają sporą wiedzę w zakresie fizjoterapii. Takie zachowanie wzbudzi zaufanie do naszej osoby i może pozwolić na pozyskanie kolejnych pacjentów dla naszej praktyki fizjoterapeutycznej.

6. Trendy, trendy, trendy. Od dłuższego czasu mówi się o trendzie, jakim jest marketing wideo. Na pewno słyszeliście o algorytmach Facebooka czy algorytmach Google. W przypadku Facebooka odpowiadają one między innymi za to, ilu osobom wyświetli się nasz post. Coraz częściej jest tak, że publikacje z wideo mają znacznie większą liczbę wyświetleń i docierają do większego grona użytkowników. W przypadku Google wideo może zdecydować o wyświetlaniu naszej strony www na wyższych pozycjach w wyszukiwarce. Algorytmy określają wartość naszej strony. Dodając do niej ciekawe wideo, możemy zyskać kilka dodatkowych punktów, za co Google nagrodzi nas lepszą widocznością.

Opcja dla bardziej nieśmiałych…

Jeżeli nie jesteście przekonani do wystąpień przed kamerą, możecie stworzyć podcast. Podcast jest niczym innym jak wyłącznie nagraniem głosowym. Podcast jest w zasadzie nagraniem wykładu i jest zbliżony do tekstu pisanego, jednak ma nad nim przewagę. Podobnie jak z wideo jego zaletą jest to, że możemy odsłuchać nagranie kiedy chcemy i gdzie chcemy, wykonując dodatkowe czynności. Zarówno wideo jak i podcast może być prowadzony przez dwie osoby, co na pewno może uczynić przekaz bardziej atrakcyjnym.

Opcja dla profesjonalistów – WEBINAR!

Webinar to przekaz audio-wideo na żywo, który pozwala nam wchodzić w interakcje z użytkownikami. Do przeprowadzenia webinaru możemy skorzystać z darmowych kanałów takich jak YouTube lub Facebook lub użyć jednej z wielu dedykowanych do tego platform, które z łatwością znajdziecie w internecie. Każda z nich ma swoje wady i zalety. Dla osób dopiero rozpoczynających swoją przygodę z tą formą przekazu dobrym wyjściem będzie skorzystanie z powyższych kanałów społecznościowych, chociażby ze względu na to, że webinar przeprowadzimy za darmo. Po nabraniu wprawy i zdobyciu większej liczby odbiorców możecie pomyśleć o przeniesieniu się na jedną z płatnych platform. Oferują one dużo więcej możliwości i ułatwiają np. moderację komentarzy.

Promocja wideo to dobra strategia dla gabinetu fizjoterapeutycznego!

Nieważne, którą formę wybierzecie, format wideo jako taki powinien przynieść wam wiele korzyści. Od większych zasięgów w social media po wyższe pozycje w Google.