Jak zwiększyć sprzedaż usług fizjoterapeutycznych? 

Jak zwiększyć sprzedaż usług fizjoterapeutycznych? 

To odwieczne pytanie spędza sen z powiek każdego przedsiębiorcy. Nie tylko fizjoterapeuci miewają z tym problem, lecz w naszym przypadku jest jeszcze jeden aspekt, który może sprawić, że sprzedaż usług spada… odwołane wizyty, ale o tym troszkę później. 

 

Podstawowe zasady sprzedaży usług fizjoterapeutycznych 

 

W internecie znajdziecie dziesiątki albo i setki artykułów zatytułowanych w podobnym stylu. 5 sposobów na zwiększenie sprzedaży, 10 sposobów, 18 sposobów… i tak dalej. Najczęściej są to bardzo oczywiste i banalne rady, które są… skuteczne. Problem polega na tym, że niczego nie gwarantują. My również nie zdradzimy Wam złotego środka na podwojenie czy potrojenie liczby klientów. Prowadzenie skutecznego biznesu wiąże się z przestrzeganiem wielu zasad. Potrzebujemy do tego wielu umiejętności zarówno tych twardych czyli takich, które możemy zmierzyć (doświadczenie, kursy itp.) oraz miękkich (komunikatywność, umiejętność negocjacji czy organizacja pracy). 

Można powiedzieć, że podstawą ciągłego zwiększania sprzedaży jest jakość usługi, którą wykonujemy. Im jest ona lepsza tym bardziej przekłada się na pozytywne opinie zadowolonych klientów, którzy nie dość, że będą do nas wracali to jeszcze powiedzą o nas swoim znajomym. 

 

Reklama dźwignią handlu

 

Reklamowanie swoich usług online jest dzisiaj oczywiste. Korzystanie z portali społecznościowych czy reklam Google powinno stanowić podstawę zwłaszcza na początku działalności kiedy nie mamy zbudowanej dużej grupy klientów. Są to względnie tanie sposoby na dotarcie do dużej ilości potencjalnych pacjentów. W ten sposób budujemy też naszą markę i utrwalamy się w świadomości użytkowników, którzy widzieli naszą reklamę. Dzięki temu rodzi się szansa na to, że jak nie za pierwszym, to za drugim razem pacjent nie wpiszę w wyszukiwarkę ogólnego pojęci „fizjoterapeuta” tylko wpiszę konkretnie nazwę naszej przychodni. 

 

Po reklamie – promocja!

 

Jako fizjoterapeuci nie mamy wielu możliwości dorzucania gratisów do naszych usług. Niemniej jednak, możemy zaoferować pacjentom po określonej liczbie wizyt dodatkowy zabieg lub konsultację. Choć to nie do końca typowe możemy również przygotować dla naszych stałych pacjentów drobny upominek np. kubek z podziękowaniami za zaufanie. 

 

Cross marketing w fizjoterapii

 

Nawiązanie współpracy z podmiotem, który nie jest bezpośrednią konkurencją, ale prowadzi biznes w podobnym obszarze. Jeżeli mamy taką możliwość może porozumieć się np. ze sklepem sprzedającym sprzęt rehabilitacyjny lub sklepem ze zdrową żywnością. Pewnie nie raz mieliście taką sytuację, że pacjent pytał Was gdzie może coś kupić lub prosił o polecenie dietetyka. Umieszczenie ulotek u partnera i/lub prośba do pacjenta o powiedzenie, że korzysta z usług z polecenia mogą z czasem przynieść nam wymierne korzyści. 

 

Jak umiejętności miękkie mogą zwiększyć sprzedaż?

 

No właśnie co z umiejętnościami miękkimi… Podejrzewamy, że mieliście nieprzyjemność na własnej skórze przekonać się jak np. obsługa klienta wpływa na Wasz wybór zakupowy. Niezbyt miły sprzedawca, który nie jest chętny do pomocy, a co gorsza ma małą wiedzę o swoim towarze może skutecznie zniechęcić do ponownych zakupów. Nawet wtedy kiedy produkt czy usługa są dobrej jakości. Można powiedzieć, że empatia i indywidualne podejście do pacjenta są jednym z kluczy do dobrej sprzedaży. Każdy z nas chce czuć się jak ktoś wyjątkowy. W zawodzie fizjoterapeuty ma to szczególne znaczenie. Musimy pamiętać, że często trafiają do nas ludzie, którzy mieli ciężkie przeżycia. Oschłe i mechaniczne traktowanie może ich do nas zniechęcić. Spowoduje to utratę tego pacjenta i innych potencjalnych, którym mógł on nas polecić. 

 

Coś ponad podejście fizjoterapeuty

 

Co jeszcze wpływa na pozytywny odbiór naszych usług? Otoczka naszej działalności! Czysty gabinet i zadbany sprzęt to podstawa. Idealnie jeżeli możemy do tego dorzucić nowoczesny ale stonowany design. Możliwość wypicia kawy czy wody na początku lub w czasie oczekiwania na wizytę, choć banalna, może o 180 stopni zmienić wrażenia pacjenta podczas wizyty. Dobra lokalizacja gabinetu, a zwłaszcza możliwość łatwego zaparkowania również mogą zadecydować o wyborze naszej usługi. Tą kwestią musimy jednak zająć się jeszcze przed otwarciem naszej działalności. 

 

Rejestracja w portalu e-fizjoterapia.pl

 

W przypadku zwiększania sprzedaży usług i zminimalizowania liczby odwołanych wizyt nie możemy nie wspomnieć o… naszym portalu. Założenie konta jest bardzo proste, a jego podstawowa wersja jest darmowa. Dzięki kontu możecie pokazać się w sieci, dodać kalendarz wizyt czy zbierać pozytywne opinie. 

Dzięki naszemu portalowi, jeżeli posiadacie także swoją stronę www, zyskacie do niej dodatkowy link. Im więcej linków zewnętrznych posiada Wasza strona, tym lepiej powinna być widoczna w Google. eFizjoterapia.pl to portal , który umożliwia pacjentom proste i szybkie wyszukiwanie fizjoterapeutów. Nasza wyszukiwarka w czytelny sposób wyświetla dostępnych specjalistów, a użytkownik nie musi przekopywać się przez gąszcz wyników wyszukiwania Google. Co ważne, umożliwiamy Wam przetestowanie konta premium za darmo! Jeżeli nie macie pewności czy  wersja premium jest Wam potrzebna możecie spróbować jednej i drugiej. Kiedy zobaczycie różnicę na pewno pozostaniecie z nami na dłużej!.

 

Zwiększenie sprzedaży wymaga pracy i doskonalenia.    

 

Podsumowując wszystkie powyższe punkty dochodzimy do wniosku, że zwiększenie sprzedaży to proces, który wymaga włożenia odrobiny wysiłku. Tylko od Was zależy jak będzie rozwijała się Wasza firma. Nie ma jednego sposobu, złotego środka, który zagwarantuje nam wysokie zyski i tysiące klientów. Jednak dzięki ciężkiej pracy, chęci rozwoju i odwadze do próbowania różnych metod możemy dojść do upragnionego celu.