Aktywność fizjoterapeuty w internecie – SEO
Na naszym blogu podejmowaliśmy już tematy związane z promocją gabinetu fizjoterapeutycznego w wirtualnym świecie. Wszyscy zdajemy sobie doskonale sprawę jak istotną rolą odgrywają media społecznościowe. Wiecie też, dlaczego prowadzenie strony internetowej może okazać się ważnym źródłem pozyskiwania pacjentów. Żeby przekuć wirtualny ruch w realnych pacjentów musicie spełnić kilka warunków. Jednym z nich są odwiedziny potencjalnych pacjentów na stronie www.
Jak zwiększyć ruch na stronę internetową fizjoterapeuty?
Jeżeli czytaliście nasz wpis na temat wyglądu strony internetowej fizjoterapeuty, to wiecie, że musicie zadbać o dobre treści i przejrzystość. Pisaliśmy tam również troszkę o podstawowym SEO, czyli search engine optimization. Choć nie każdy wie o jego istnieniu, to każdy z niego korzysta. Ile razy wpisywaliście zapytanie do wyszukiwarki Google bądź jakiejkolwiek innej? Skąd Google wiedziało, jaki artykuł, stronę wam pokazać? To wszystko właśnie ma związek z SEO! Google analizuje wszystkie strony internetowe pod kątem treści, które zawierają. Następnie dzięki algorytmom przypisuje dane strony do zapytań wpisywanych przez użytkowników.
Czym jest SEO?
Mówiąc najprościej, SEO jest działaniem, które ma na celu zoptymalizować waszą stronę www pod kątem wyszukiwarek (najczęściej wyszukiwarki Google). Dzięki poprawnej optymalizacji wasza strona częściej będzie wyświetlała się użytkownikom, szukającym fizjoterapeuty w swoim mieście. Im wyższe pozycje w wyszukiwarce, tym większa szansa na to, że dotrzecie do dużego grona potencjalnych pacjentów.
Podstawy SEO na stronie internetowej.
Po pierwsze musicie zadbać o to, żeby przeglądarki widziały waszą stronę www. W tym celu tworzycie „site mapę” i indeksujecie ją w Google. Dzięki temu wyszukiwarka dowie się o istnieniu waszej witryny i będzie mogła ją przeskanować. To, czy wszystkie strony są zaindeksowane, w prosty sposób będziecie mogli sprawdzić w Google Search Console.
Wartościowe treści na stronie gabinetu fizjoterapii.
Jedną z najważniejszych rzeczy, jakie możecie zrobić dla waszej strony, to publikacja obszernych i wartościowych treści. Co bardzo istotne treści muszą być unikalne. Crawlery Google sprawdzają content na stronie pod kątem plagiatów. Zbyt podobne treści mogą spowodować, że na naszą stronę zostanie nałożona kara, przez którą nasza witryna w ogóle nie pojawi się w wynikach wyszukiwania. Co ważne, informacje, jakie zamieścicie na stronie, muszą odpowiadać temu, czym się zajmujecie. Jeżeli waszym głównym celem działalności jest fizjoterapia, to jak najbardziej szczegółowo opiszcie np. zabiegi, które oferujecie w gabinecie. Podczas pisania tekstu skupcie się na jego strukturze i odpowiednim podziale na nagłówki (H1 do H6) i akapity. Po pierwsze ułatwi to użytkownikom czytanie, a po drugie w nagłówkach będziecie mogli umieścić słowa kluczowe.
Dobrze dobrane słowa kluczowe.
Słowa i frazy kluczowe idą nieodłącznie w parze z treścią, którą publikujecie na stronie. Na pewno dobrym rozwiązaniem jest dodanie opisów usług np. kinesiotaping, masaż sportowy czy fizjoterapia dzieci. Jednak musicie pamiętać, że użytkownicy czyli wasi potencjalni pacjenci mogą wpisywać w wyszukiwarkę przeróżne hasła. Dlatego warto wejść w buty takiego pacjenta i, dobierając frazy kluczowe, poszerzyć je o te potencjalne zapytania. Frazy powinny być naturalne i poprawne językowo. W poszukiwaniu słów kluczowych warto sprawdzić swoją konkurencję. Na bazie takiego rozpoznania, możecie zmodyfikować słowa kluczowe co może sprawić, że łatwiej będzie wam osiągnąć wysokie pozycje w Google.
Responsywna strona fizjoterapeuty.
Czym w ogóle jest responsywność i jak wpływa na SEO? Najprostszą definicją responsywności jest przystosowanie wyglądu strony do poprawnego działania na różnych urządzeniach. Wasza strona powinna dobrze wyświetlać się zarówno na komputerach, tabletach, jak i smartfonach. Dlaczego jest to takie ważne? Z jednej strony jesteśmy zależni od wyszukiwarki, która określa wytyczne, jakimi powinniśmy się kierować, aby nasza witryna była na wysokich pozycjach. Jedną z takich wytycznych jest dostosowanie strony pod urządzenia mobilne. Z drugiej strony pomyślcie, ile czasu w internecie spędzacie, używając smartfona, a ile komputera/laptopa? Proporcje drastycznie się zmieniają. W 2018 roku ponad połowa ruchu internetowego pochodziła z urządzeń mobilnych. Mając taką wiedzę, oczywiste jest, że nasze działania marketingowe (a właśnie takim działaniem jest prowadzenie strony www), powinniśmy prowadzić w oparciu i przy wsparciu wszystkich dostępnych technologii i urządzeń.
Grafiki i wideo również mają wpływ na widoczność strony fizjoterapeuty.
Zdjęcia i grafiki oprócz tego, że urozmaicają i poprawiają wygląd strony, to jeszcze mogą poprawić jej widoczność. Samo wrzucenie zdjęcia jednak nie wystarczy. Taką grafikę musimy odpowiednio przygotować, dodając do niej opisy alt czy title. Dzięki temu, nawet jak mamy nową stronę i sporą konkurencję, otrzymujemy szansę na to, że nasza witryna wyświetli się wysoko w wynikach wyszukiwania za pomocą obrazu. Podobna sytuacja występuje przy udostępnianiu wideo. Jednak w tym przypadku mamy dwie możliwości promocji naszej witryny. Pierwsza polega na bezpośrednim udostępnianiu wideo na stronie www. Druga możliwość polega na udostępnianiu naszego wideo w takich serwisach jak YouTube. Zarówno grafiki i filmy możecie w naturalny sposób wpleść na stronach dotyczących usług/zabiegów, a także możecie pokusić się o prowadzenie bloga, który jest idealnym miejscem na udostępnianie takich treści.
Linki do strony.
Jednym z czynników pozwalającym zbudować autorytet strony są linki zewnętrzne, które prowadzą do naszej witryny. Linki możecie pozyskiwać na kilka sposobów. Mogą to być np. artykuły sponsorowane, co wiąże się z dodatkowymi wydatkami. Jeżeli jesteście w sytuacji, w której współpracujecie z podmiotami, które posiadają stronę internetową, możecie postarać się o umieszczenie u nich linka do waszej witryny internetowej. Nic nie stoi na przeszkodzie żeby odwdzięczyć się swoim klientom w ten sam sposób. Warto także udzielać się w sieciach społecznościowych. Facebook czy YouTube to doskonałe narzędzia pozwalające na zwiększenie liczby odwiedzin naszej witryny. Ostatnią opcją, o której chcielibyśmy wspomnieć, jest rejestracja na naszym portalu efizjoterapia.pl. Tutaj również będziecie mieli okazję do dodania odnośnika do waszej strony. Co więcej będziecie mieli doskonałą wizytówkę, która praktycznie na starcie sprawi, że wasz gabinet pojawi się wysoko na liście wyszukiwania.
Czy to już wszystko?
SEO to bardzo rozległy temat. Google wskazuje na około 200 czynników mających wpływ na widoczność strony. Niestety nie znajdziemy jednak ich listy i wiele z nich pozostaje kwestią domysłów, a żeby poprawić swoje pozycje będziecie musieli działać metodą prób i błędów. Jeżeli nie czujecie się na siłach, żeby zająć się tym we własnym zakresie, warto pomyśleć o agencji, która zrobi to za was. Nie znaczy to, że w ogóle nie będziecie musieli angażować się w prace nad stroną. Jesteście gotowi żeby pokazać swój gabinet szerszej publiczności? Zawsze możecie rozpocząć od naszej strony! 😉